You are currently viewing چرا از هفته 4 روزه دفاع می کنیم

چرا از هفته 4 روزه دفاع می کنیم


وقتی به مردم می‌گویم که از سال 2011 یک هفته 4 روزه داشته‌ایم، فکر می‌کنم منصفانه است که بگویم اکثر مردم شگفت‌زده، تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بارقه‌ای از امید را احساس می‌کنند. این امید وجود دارد که آینده کار به سمتی انسانی تر، شادتر و سالم تر پیش می رود.

استراحت و ریکاوری

به راحتی می توان فهمید که هفته 4 روزه چقدر برای رفاه ما مفید بوده است. یک روز استراحت و ریکاوری اضافی برای خودمان. چه کسی می تواند با آن بحث کند؟

4DW نیز طبیعتا بهره وری ما را به سطح دیگری رساند. استراحت و ریکاوری برای عملکرد خوب مهم هستند. با یک هفته کوتاه تر، از آنچه من می نامم استفاده می کنیماحساسات قبل و بعد از تعطیلات“.

نکات بهره وری نینجا

افزایش بهره وری قبل از تعطیلات

همه ما آن احساس قبل از تعطیلات را می دانیم که احساس می کنیم هر ساعت اهمیت دارد، اما نمی توانیم همه کارها را انجام دهیم. هفته 4 روزه مانند ضرب الاجلی است که ما را مجبور به اولویت بندی می کند، به ما فشار می آورد برای اینکه چگونه از زمان و توجه خود محافظت می کنیم، تمرکز کنیم و بی رحم باشیم.

افزایش بهره وری بعد از تعطیلات

و بعد از تعطیلات سه روزه ما به طور طبیعی از مزایای “افزایش بهره وری بعد از تعطیلات“. ما سرحال، پرانرژی و آماده برای عمل برمی گردیم. برای ایده ها و احتمالات بازتر است. تصمیم بگیرید، مشکلات را حل کنید و با آتش سوزی بعدی از صحنه مقابله کنید چشم انداز و وضوح (نه از محل خستگی، استرس، بیش از حد یا روحیه ضعیف).

سالم تر، شادتر

همانطور که می توانید تصور کنید، ما نیز کمتر احتمال دارد ترک کنیم یا بیمار شویم، بیشتر در محل کار شادتر و درگیرتر باشیم و به جایی که کار می کنیم افتخار کنیم. همه اینها برای نتیجه خوب است (نگاه کنید به متاآنالیز گالوپ 2016 Q12). همه اینها به راحتی قابل پیش بینی و درک است.

با این حال، آنچه بسیاری از مردم به سرعت می پرسند، به درستی، این است:

“بله اما چگونه آیا شما پنج روز کاری را به چهار روز تقسیم می کنید؟”

آنها اغلب ادامه می دهند، “من استرس بیشتری پیدا می کنم” و “این برای ما کار نمی کند – حتی پنج روز هم کافی نیست.”

اینجا، همین سوال، کلید باز کردن پتانسیل با شکوه واقعی هفته 4 روزه است.

البته، من در مورد شرکت‌هایی شنیده‌ام که 4 روز هفته را با بسته‌بندی همان مقدار کار در روزهای کمتر و با اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به زمان تعطیلات، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، چت در یک خنک‌کننده اداری، «کار» کرده‌اند. یا جلسات شخصی

اصولا با یک دست دادن و با دست دیگر گرفتن. این یک فرصت از دست رفته برای باز کردن کامل راه‌های دیگر است که در هفته 4 روزه می‌تواند تحولی بی‌سابقه در بهره‌وری و رفاه ایجاد کند.

تفکر تاثیر

در دنیایی که کار هرگز تمام نمی شودبه جای پریدن کورکورانه به یک هفته دیگر از جلسات بیهوده و ایمیل های بی پایان، آیا نباید از خود بپرسیم:

“چطور می توانم واقعا فضا را برای آنچه مهم است باز کنید؟

آیا بررسی مجدد ایمیل خود برای سومین بار در این ساعت واقعا بهترین استفاده از زمان شماست؟

کی مال شماست توجه فعال در اوج شما؟ آیا از آن چند ساعت در روز در برابر حواس‌پرتی محافظت می‌کنید و از آن‌ها برای انجام کارهای پیچیده‌تر و عمیق‌تر خود استفاده می‌کنید – چیزهایی که واقعاً ارزش افزوده دارند؟ کار با تاثیرگذاری بالا که نه تنها چالش برانگیز و با ارزش است، بلکه به شما و سازمانتان کمک می کند تا به اهدافش نزدیکتر شوید.

آیا هر هفته یک قدم به عقب برمی‌دارید تا پروژه‌ها و تعهدات خود را مرور کنید و به «حالت رئیستصمیم گیری استراتژیک چه زمانی و چه چیزی را پیش ببریم؟ آیا به تیم خود برای پرسیدن چنین سؤالاتی قدرت می دهید؟ اگر به درستی توسط مدیریت پشتیبانی شود، هفته 4 روزه می تواند به شما و تیم شما اجازه دهد تا به این روش فکر کنید. از نظر تاثیر

وقتی یکی از همکاران می پرسد، “آیا واقعاً در این جلسه به من نیاز دارم؟” یا “آیا می توانید به من کمک کنید تا پروژه هایم را اولویت بندی کنم”، می دانم که ما داریم کار را درست انجام می دهیم.

آزادی و مسئولیت

ما آزادی و مسئولیت داریم که روزهای کاری خود را ساختار دهیم، به آنها نگاه استراتژیک داشته باشیم، تصمیم بگیریم که چه زمانی می‌خواهیم همکاری کنیم، چه زمانی استراحت کنیم (به دلیل گوش دادن به بدن و استراحت دادن به مغز هوشمندانه ترین کار است) یا زمان آفلاین شدن یا کار از راه دور. البته همه اینها در محدوده و نیازهای تیم و تجارت است. و ما اعتماد به نفس انجام آن را داریم. اعتماد در اینجا کلیدی است.

بنابراین چیزی که ما درها را به روی آن باز کرده ایم این است عملکرد با کیفیت بالاتر که همراه با رفاه عمیق تر است. ما به یکدیگر اعتماد می کنیم و به یکدیگر قدرت می دهیم تا فضایی را برای انجام کارهای خوب، تأثیرگذارتر و خوب ایجاد کنیم که ارزش ایجاد می کند. همه ما مشتاق این رضایت و احترام هستیم. طبق تجربه ما، هفته 4 روزه یک دایره فوق العاده و با فضیلت از رفاه عمیق تر، تعامل واقعی و بهره وری با کیفیت بالاتر است. و ما هرگز به عقب بر نمی گردیم.

*در Think Productive، ما به افراد و سازمان‌ها الهام می‌دهیم و آن‌ها را تجهیز می‌کنیم تا برای چیزهایی که اهمیت دارند، جا باز کنند. بروشور لوکس ما را بررسی کنید.

شما می خواهید افراد خود را به ابزار و طرز فکری مجهز کنید تا نینجاهای بهره وری باشند? از کارگاه های ما دیدن فرمایید



Source link