You are currently viewing چگونه یک درخت صنوبر Pegboard بسازیم

چگونه یک درخت صنوبر Pegboard بسازیم


به دنبال یک کاردستی تعطیلات لحظه آخری برای انجام دادن با بچه هایتان (یا خودتان در مکان آرام خودتان) هستید؟ گیره صنوبر چطور! این یک پروژه جشن و سرگرم کننده است که می توانید در یک شب انجام دهید.

چوب تخته سه لا با

چگونه یک درخت صنوبر Pegboard بسازیم

راه های سرگرم کننده زیادی برای استفاده از این درخت پگبورد وجود دارد! ما یک درخت دایناسور، یک درخت شراب درست کرده‌ایم و نقشه‌های بزرگی برای درخت درخت داریم (معروف به سینی عمودی به شکل درخت گوشت و پنیر). حدس من این است که حتی جن یک یا دو “قفسه” برای استراحت در چند هفته آینده پیدا خواهد کرد. هنگامی که تعطیلات به پایان می رسد، این درخت می تواند چراغ های چشمک زن خود را بریزد و به عنوان یک میز موضوعی عمل کند یا به یک درخت دونات تبدیل شود! ایده های خلاقانه شما برای این تخته سنگ چیست؟ در زیر نظر بدهید

مواد:

  • تخته سه لا 1/2 اینچ (فقط به یک قطعه فوت 2X2 نیاز دارید)
  • رولپلاک 1/2 اینچی به طول 5 فوت
  • 2 × 6 در 7 اینچ
  • رنگ (اختیاری اما توصیه نمی شود)

(لینک های وابسته را برای راحتی شما قرار داده ام. درصد کمی از خرید از طریق این لینک ها به دست می آید. هزینه اضافی برای شما وجود ندارد. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته را اینجا بخوانید.)

ابزار:

دستورالعمل ها:

مرحله ی 1: اندازه دلخواه تخته میخ صنوبر خود را تعیین کنید. من چیزی به ارتفاع 2 فوت و تقریباً 2 فوت عرض در پایه با یک کنده 7 اینچی در پایین می خواستم. با استفاده از اره رومیزی یا اره دایره ای، تخته سه لا را به شکل مربع یا مستطیل برش دهید که با طرح کلی درخت شما مطابقت داشته باشد. اگر تخته سه لا را از فروشگاه سخت افزاری محلی خود خریداری می کنید، می توانید از آنها بخواهید که آن را مطابق مشخصات شما برش دهند.

گام 2: با برش تخته سه لا، تعیین کنید که سوراخ های میخ را چقدر از هم دور کنید. من از مرکز هر سوراخ 2 اینچ فاصله دارد. غیر طرفدار نکته: اگر ابعاد قسمت تخته سه لا را به طور مساوی بر فاصله سوراخ ها تقسیم کنید (مثلاً عرض 24 اینچ با فاصله سوراخ 2 اینچ یا عرض 21 اینچ با فاصله سوراخ 3 اینچ) این فرآیند آسان است. اگر نه، برای انجام حدود 8 آماده باشیدهفتم ریاضی سطح پایه با یک مداد فاصله بین سوراخ های هر لبه تخته سه لا را مشخص کنید، سپس از یک لبه مستقیم برای اتصال علامت ها از یک طرف به طرف دیگر استفاده کنید.

مرحله 3: شما باید یک شبکه روی تخته سه لا 1/2 اینچی خود داشته باشید. اگر از نظر هنری تمایل دارید، از یک مداد برای ترسیم شکل یک درخت استفاده کنید، که از نقطه مرکزی بالا شروع می شود. محل تقاطع هر خط شبکه جایی است که سوراخ 1/2 اینچی را قرار می دهید، بنابراین لبه های چوب خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید. البته، شما همیشه این گزینه را دارید که سوراخ ها را خیلی نزدیک به لبه ها از دست بدهید. اگر تمایلی به هنر ندارید، با کشیدن یک مثلث از مرکز در بالا و پایین به هر گوشه پایین، یک راهنما ایجاد کنید.

در مرحله بعد، شاخه های درخت را ترسیم کنید و خطوط هر طرف را دنبال کنید. من یک کنده در پایین ایجاد کردم زیرا پسرم نمی توانست درختی با کف صاف را درک کند (نفس دراماتیک!). من یک طراح با استعداد نیستم، اما انجام این کار تقریباً بی عیب و نقص بود. از طرف دیگر، یک تخته مثلثی ساده می تواند یک درخت مینیمالیستی خیره کننده و من آن را دوست دارم برای کسانی از شما که به نقاشی و سپس بریدن شاخه های درخت کریسمس علاقه دارید.

مرحله 4: حالا برای ابزار. هر دو بچه‌ام شناخته شده‌اند که مرا به سیاه‌چال کارگاه دنبال می‌کنند و من آن را تشویق می‌کنم! اما ما قوانین سختگیرانه ای داریم تا همه را ایمن نگه داریم.

قانون شماره یک این است که مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنیم، همه افراد از محافظ گوش و چشم مناسب (به عنوان مثال در اندازه کودک) استفاده می کنند. این باعث ایجاد عادات خوب از سنین پایین می شود و از آن لحظات «اووو!» که از اره چرخدار برای «فقط یک ثانیه» استفاده می کنید و حالا گوش های همه زنگ می زند، جلوگیری می کند. شنیدن حقیقت سریع برای خانه‌داران با بچه‌ها: از هر 6 کودک در سن مدرسه، 1 نفر از کم شنوایی ناشی از سر و صدا رنج می‌برد. این است کم شنوایی دائمی که می تواند رشد اجتماعی و موفقیت تحصیلی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت برای جبران خطر افزایش زوال عقل زودهنگام باید با سمعک درمان شود.. یک لحظه آن را بپذیرید. به همین دلیل است که من با بچه‌هایم در اطراف سازهای بلند محتاط هستم (بدون ذکر اتفاقات بلند در هواپیما). بچه های من می پوشند محافظ شنوایی که مخصوص کودکان طراحی شده است. ما استفاده می کنیم گوش های خردمند کوچک حفاظت شنوایی از یک شرکت متعلق به شنوایی شناس و مربی. در افشای کامل، من نیمی از آموزش این تجارت متعلق به مادر هستم! ما اطمینان می‌دهیم که هر جفت از کیفیت بالایی برخوردار است و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه و زمان استفاده از آنها ارائه می‌شود. اگر بچه دارید، امیدوارم بچه های ما را بررسی کنید محصولات محافظ گوش کوچک عاقل برای کوچولوهای شما

اکنون، با تجهیزات ایمنی، تخته سه لا را به یک سطح محکم ببندید و با استفاده از اره مویی شکل درخت را از یک طرف و سپس طرف دیگر برش دهید. آهسته حرکت کنید و برش های اضافی برای وارد شدن به پیچ های تنگ ایجاد کنید. ضایعات را ذخیره کنید، بعداً از آنها برای قفسه هایی که ظاهر شاخه دارند استفاده خواهید کرد.

مرحله 5: شما باید طرح کلی درخت خود را با خطوط شبکه ای داشته باشید. با مداد در تمام نقاط تقاطعی که به لبه نزدیک نیستند علامت بزنید. به یاد داشته باشید که قطر سوراخ‌های گیره‌ها 1/2 اینچ خواهد بود، بنابراین به فضایی نیاز دارند. از هر سوراخی که خیلی نزدیک به لبه است بگذرید. با استفاده از یک مته، سوراخ های کوچکی را در هر علامت ایجاد کنید. سوراخ های راهنما اختیاری هستند، اما به هدایت مته فورستنر کمک می کنند.

(دریل لازم نیست، مته دستی به خوبی انجام می شود.)

سپس، با استفاده از یک مته تیز 1/2 اینچی فورستنر، مرکز مته را در سوراخ پایلوت قرار دهید، ابتدا به آرامی سوراخ کنید، سپس تخته سه لا را سرعت دهید و از پشت خارج شوید. هنگامی که همه سوراخ ها سوراخ شد، دو طرف تخته سه لا را با کاغذ سنباده 180-220 کمی سنباده بزنید تا خطوط مداد تمیز شود. سپس لبه ها و پایین آن را به آرامی سنباده بزنید تا تراشه ها یا لبه های تیز از بین بروند.

مرحله 6: برای ساختن پایه برای تخته گیره خود، طول ته درخت یا کنده خود را به اندازه 2×6 ببرید و یک شیار عمیق (که به آن دادو نیز می گویند) از وسط 2×6 به ضخامت تخته سه لا ایجاد کنید. . شما می توانید این کار را با یک بیت روتر و یک بیت 1/2 اینچی انجام دهید (فراموش نکنید چوب خود را به یک روتر دستی بچسبانید. همچنین می توانید از اره رومیزی استفاده کنید.

از اره رومیزی استفاده کنید، عمق تیغه را حدود یک اینچ تنظیم کنید تا وقتی 2×6 را روی تیغه می کشید، به جای اینکه تمام طول چوب را برش دهد، یک شیار را برش دهد. نرده اره را در وسط 2×6 قرار دهید (این لازم نیست دقیق باشد) و اولین عبور خود را از روی تیغه انجام دهید. اره را خاموش کنید، حصار را کمی کمتر از عرض تیغه حرکت دهید (معمولاً 1/8 اینچ)، سپس تخته خود را برای عبور دیگر بکشید. این روند را ادامه دهید و بعد از هر بار عبور با تکه ای از چوب بریده شده عرض شیار را بررسی کنید تا ضخامت شیار به اندازه تخته سه لا شود. مهم است که درخت محکم به پایه بچسبد، در غیر این صورت درخت به یک طرف یا طرف دیگر متمایل می شود.

اگر اندازه درخت خود را بزرگ کرده اید، مانند REALLY BIG، باید پایه را تغییر دهید تا قوی تر شود. به عنوان مثال، اگر درخت شما در محدوده 2 تا 3 فوت باشد، 2×6 کار خواهد کرد. تخته های میخ درختی که بزرگتر از 2 تا 3 فوت عرض دارند به پایه بزرگتری نیاز دارند یا پایه های اضافی در جلو و عقب ایجاد می کنند.

مرحله 7: حالا وقت آن است که قفسه های خود را درست کنید و گیره ها را ببرید! تخته چندلای ضایعاتی را جمع آوری کنید و تعیین کنید کدام قطعات قفسه های خوبی را می سازند. یک قفسه خوب باید بیشتر از فاصله بین حداقل دو سوراخ میخ باشد و یک سمت صاف داشته باشد که با چوب همسطح شود. من طولانی ترین بخش ها را با منحنی های جالب مانند شاخه ها انتخاب کردم. اگر نتوانستید چیزی مطابق با این توضیحات به دست آورید، می توانید از اره منبت کاری اره مویی خود برای ایجاد یک شکل در هر قطعه با حداقل یک ضلع صاف استفاده کنید. یا اگر ترجیح می دهید، می توانید قفسه های استاندارد را در 90 درجه برش دهید.

گیره ها را با توجه به عمق قفسه ها ببرید. گیره ها باید برای ثبات بیشتر تا لبه قفسه کشیده شوند. چند گیره بلند برای آویزان کردن لیوان های شراب و گیره های کوتاه برای آویزان کردن لیوان های قهوه، زیور آلات یا چراغ های نخی ببرید.

مرحله اختیاری: رنگ کنید. اینجا چیزی برای رنگ و میخ است. سطوح رنگ شده، به خصوص سطوح براق، به هم می چسبند. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که میخ رنگ شده جا بیفتد و داخل سوراخ رنگ شده نرود زیرا رنگ به هر دو سطح ضخامت می بخشد و میخ ها را کمی بزرگتر و سوراخ ها را کمی کوچکتر می کند. ساده ترین راه حل این است که درخت و میخ ها را کاملاً ناتمام رها کنید. اما اگر این گزینه برای شما، فرزندانتان یا لیوان شراب شما نیست، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

  • برای چسبندگی کمتر، رنگی با روکش مات انتخاب کنید.
  • گیره ها یا داخل سوراخ ها را رنگ نکنید. گیره های رنگ نشده و لبه های سوراخ جالب به نظر می رسند!
  • رنگ (مات) را نازک کرده و شستشوی رنگ انجام دهید.
  • گیره ها و سوراخ ها را سنباده بزنید. این یک گزینه خطرناک است، زیرا اگر بیش از حد سمباده بزنید، گیره ها به خوبی در سوراخ ها قرار نمی گیرند و اگر به اندازه کافی سمباده نزنید، جا نمی شوند.
  • از یک اسفنج برای ایجاد لهجه بافتی به جای یک لایه رنگ جامد استفاده کنید.

و آنجاست! یک پروژه تعطیلات سرگرم کننده با امکانات بی پایان. حتما بررسی کنید گوش های خردمند کوچک برای اطلاعات بیشتر در مورد محافظت از گوش سازنده کوچک خود.

یک قراضه بسازید و ایمن باشید!

~آموزش های بیشتر لارا را ببینید~





Source link